Uczciwość mechaników samochodowych

j uważać.Właściwie prowadzony warsztat samochodowy powinien być w miarę czysty,a narzędzia w nim poukładane. Świadczy to o pewnym poziomie jaki reprezentuje główny majster oraz pracownicy. Jeżeli na wstępie w hali warsztatowej wi

Uczciwość mechaników samochodowych Warto znaleźć uczciwego mechanika, gdyż to jedyna droga, by zreperować nasz samochód odpowiedni i rzetelnie. Jak znaleźć warsztat i na co uważać?

Brudno lub pusto? Lepiej uważać.

Właściwie prowadzony warsztat samochodowy powinien być w miarę czysty,a narzędzia w nim poukładane. Świadczy to o pewnym poziomie jaki reprezentuje główny majster oraz pracownicy. Jeżeli na wstępie w hali warsztatowej widzimy wszystkie narzędzie na wierzchu, a ilość miejsca pozwala jedynie na przejście wyznaczoną wśród narzędzie ścieżką, to prawdopodobnie nie jest to dobry warsztat. Oczywiście, gdy praca wre to ciężko zachować idealny porządek, ale jednak jakieś standardy powinny obowiązywać.

Kolejną złą przesłanka może być kompletny brak klientów. Może to świadczyć o złej renomie warsztatu, a jeżeli nie mieliśmy okazji sprawdzić tego wcześniej to musimy się dwa razy zastanowić zanim zostawimy nasze auto w takim miejscu. Oczywiście zdarzają się takie dni, kiedy nie ma nic do roboty i również trzeba mieć to na uwadze.


Krótko o skrzyni biegów

Skrzynia biegów ? mechanizm umożliwiający zmianę przełożenia, a przez to służący do efektywnego przekazywania mocy wytwarzanej przez silnik do napędu maszyny roboczej lub pojazdu. Przełożeniem nazywa się stosunek prędkości obrotowej na wale wejściowym, do prędkości obrotowej na wale wyjściowym. Zmiana przełożenia jest wprost proporcjonalna do zmiany przekazywanego momentu obrotowego. Skrzynia biegów łączona jest z silnikiem za pomocą sprzęgła. Biegiem w skrzyni biegów nazywa się realizowanie konkretnego przełożenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzynia_biegów


Naprawy warsztatowe- nieuczciwość mechaników

Prawie każdy właściciel pojazdu mechanicznego był kiedyś w warsztacie, nie ważne czy z dużą czy małą usterką. Wydaje się, że największy problem jest ze starymi autami, jak miałem np. ja. Posiadałem starego Fiata UNO, którego naprawy pochłonęły łącznie trzykrotność wartości tego auta, a i tak jeszcze dużo trzeba by w niego zainwestować. Rozrząd, skrzynia biegów, silnik, w sumie każda ruchoma i nieruchoma część auta była do wymiany lub naprawy.

Sporo warsztatów później stwierdziłem, że przy takim obrocie spraw zbankrutuję zanim doprowadzę to auto to ładu. Sporo warsztatów, twierdząc, że dokonało naprawy, nawet nie kiwnęli palcem. Inni wymieniali stare części na jeszcze starsze i używane komponenty, przez które auto działało jeszcze gorzej niż przed naprawą. Ogólnie tragedia na czerech kołach. Auto ostatecznie wylądowało na złomie.